お題 21 現在のステータス オークション 残り時間
  .   :   :  
DAYS HOURS MIN SEC
ひらめき数 1,692 アイデア数 407 投票数 767 参加ユーザー数 191

松岡正剛

クリエイティブ・ディレクターCreative Director

松岡正剛Seigo Matsuoka

0

「駄菓子やジャンクフードで、日本を世界に売り出す方法」を考えて下さい。How can we sell Japan to the world using traditional candies and junk food?

B級グルメが日本中で流行していたり、カレーやラーメンが日本で流行食になったように、
庶民の食べ物や駄菓子には、何かの力が秘められています。
その力をさらに拡張することが、これからの海外戦略のヒントになることでしょう。

“B-Kyu (second-class) gourmet” is a trend in Japan as is curry rice and ramen. Budget food and traditional candies seem to have some kind of hidden allure.
I believe that building upon this allure will uncover hints for international strategies ahead.

週間スケジュール

お題 ひらめき Mazer アイデア 決定
編集
Edit

チープで安価なものだから、「よろこび」や「おどろき」がないわけではありません。
100円のチョコだって、バレンタインになります。これが「編集」です。
編集の「へ」は「変化」のへ、「変容」のへ、「変態」のへ!

Just because something is chintzy and cheap doesn’t mean it won’t bring joy and surprise. A $1 chocolate can serve as a Valentine’s Day present. This is what “Edit” means. It can also stand for “change,” “transformation,” and “kinky”!

アイデアページへ