お題 21 現在のステータス オークション 残り時間
  .   :   :  
DAYS HOURS MIN SEC
ひらめき数 1,692 アイデア数 407 投票数 767 参加ユーザー数 191

松岡正剛

クリエイティブ・ディレクターCreative Director

松岡正剛Seigo Matsuoka

0

「駄菓子やジャンクフードで、日本を世界に売り出す方法」を考えて下さい。How can we sell Japan to the world using traditional candies and junk food?

B級グルメが日本中で流行していたり、カレーやラーメンが日本で流行食になったように、
庶民の食べ物や駄菓子には、何かの力が秘められています。
その力をさらに拡張することが、これからの海外戦略のヒントになることでしょう。

“B-Kyu (second-class) gourmet” is a trend in Japan as is curry rice and ramen. Budget food and traditional candies seem to have some kind of hidden allure.
I believe that building upon this allure will uncover hints for international strategies ahead.

週間スケジュール

お題 ひらめき Mazer アイデア 決定
松岡正剛 21
「駄菓子やジャンクフードで、日本を世界に売り出す方法」
を考えて下さい。
松岡正剛 クリエイティブ・ディレクター
松岡正剛
How can we sell Japan to the world using traditional candies and junk food?
松岡正剛 Creative Director
Seigo Matsuoka

B級グルメが日本中で流行していたり、カレーやラーメンが日本で流行食になったように、
庶民の食べ物や駄菓子には、何かの力が秘められています。
その力をさらに拡張することが、これからの海外戦略のヒントになることでしょう。

“B-Kyu (second-class) gourmet” is a trend in Japan as is curry rice and ramen. Budget food and traditional candies seem to have some kind of hidden allure.
I believe that building upon this allure will uncover hints for international strategies ahead.

ひらめきページへ